Jazzgranollers Records

Portada Consagracio

 

 

 

 

 

 

 

CONSAGRACIÓ · NÉSTOR GIMÉNEZ (2018)

Carlota Amargós, violí
Ana Fernández, violí
Úrsula Amargós, viola
Marçal Ayats, violoncel
Pablo Selnik, flauta
Carla Suárez, oboè
Pau Domènech, clarinet
Laura Serra, fagot
Jaume Peña, trompeta
Òscar Latorre, trompeta
Jordi Guasp, trompa:
Albert Costa, trombó
Juan Rodríguez, tuba
Gabriel Amargant, saxo soprano:
Marcel·lí Bayer, saxo alt
Santi de la Rubia, saxo tenor
Gorka Garay,  saxo tenor
Pere Miró, saxo baríton
Adrià Plana, guitarra
Néstor Giménez, piano
Vic Moliner, contrabaix
Joan Terol, bateria

“Néstor Giménez Orchestra presenta Consagració: el tribut a una de les més grans obres de la història de la música.

Consagració és un encàrrec de l’Auditori de Barcelona que es tradueix en una aventura nova, moderna i transgressora, on 22 músics interpreten 14 peces del compositor català inspirades en La consagració de la primavera d’Igor Stravinsky.

La música moderna i la música clàssica es donen la mà en un enorme projecte d’orquestra de jazz imprevisible i sorprenent.”

 

 

p94_cd_alfons

SCHINTZEL TIME · ALFONS BERTRAN (2018)

Alfons Bertran, bateria i composicions
David Fettmann, alto saxophone
Nicolas Masson, tenor saxophone
Roger Mas, piano i fender rhodes
Aleix Forts, contrabaix

Ja sigui per les seves aparicions ocasionals amb el vibràfon, la percussió, o a través de les composicions que fins ara havia aportat en els diferents projectes que colidera (Lite Bites, Bridges Trio, Andreu Vilar Alfons Bertran Vibes-drums Project), Alfons Bertran prefereix definir-se com a músic (no només com a baterista). Liderar els seu propi quintet, és potser la millor manera de refermar-se en aquesta definició, ja que és en aquest context on pot expressar millor les seves idees i influències a través de cohesionar-les amb la força d’aquests grans músics i amics amb qui en diferents etapes ha pogut compartir els escenaris i l´han animat a tirar endavant aquest projecte.
Schnitzel Time és també la presentació del seu nou treball discogràfic. Música original, jazz contemporàni europeu, que recull les influències dels seus bateries, estils i compositors de referència tan variats com Paul Motian, Brian Blade, Mompou, David Binney, Wayne Shorter, el jazz, la música clàssica i contemporànea, Americana, d’arrels orientals, ECM,…

Produït per Alfons Bertran per a JazzGranollers.
Gravat, mesclat i masteritzat a Vertigo Studio. Llinars del Vallès Setembre 2017 per Ferran Donatelli.
Foto Portada: Jaume Codina

 

 

Portada Retina OK

RETINA · LITLE BITES (2018)

Guillem Callejon, guitarra
Aleix Forts, contrabaix
Alfons Bertran, bateria

Lite Bites és una formació amb més de 10 anys d’història, de tres músics que exploren un repertori ben peculiar. Entre les seves interpretacions en clau de jazz hipodem trobar repertori tan variat com melodies dels Beatles, peces de música contemporània com per exemple referències a Messiaen, o bé música de la tradició nord-americana com poden ser composicions de Hank Williams o Gershwin, una barreja interessant i a la vegada accessible a tot tipus de públic que també compta amb gran part de composició original.Aquest seu darrer treball; Retina és un recull exclusiu de composicions orignals d’Aleix Forts, Alfons Bertran i Guillem Callejón. Es tracta d’una fita de maduresa dins el seu treball continuat durant els últims anys.

 

 

portada disc Love Them Madly petit

LOVE THEM MADLY · KANAN, FOSTER & ARNEDO TRIO (2018)

Michael Kanan, piano
Dee Jay Foster, contrabaix
Guillem Arnedo, bateria

Los tres músicos se conocen en el Begues Jazz Camp hace ya una década. El disco nace como consecuencia y apuesta del trío después de compartir conciertos durante este tiempo. Según sus propias palabras: “Hay espacio, swing, sorpresas y mucho amor. Hemos intentado capturar la espontaneidad del momento en el tiempo – una buena conversación entre los tres”

 

 

500x500

CODI PERSONAL · JOAN SANMARTI (2017)

Joan Sanmarti, guitarra
Marc Cuevas, contrabaix
Roger Santacana, piano i vibrafon
Joan Vidal, bateria
special guest: Marc Miralta (“palmes” a Time Remembered)

Una línia recta és la distància més curta per moure’s d’un punt a un altre, però, no és l’única ni la més utilitzada. 

Potser ni tan sols la més interessant. Autors i intèrprets sempre cercant noves opcions, cercant la combinació equilibrada i perfecte.

I mentrestant es van trobant solucions que de mica en mica van definint allò que t’és més propi, més afí amb la forma particular de cadascú de sentir i pensar la música.

Podríem dir que pren forma una mena de “Codi Personal

http://www.joansanmarti.com

 

 

Zarathustradisco

 

 

REVISITING ZARATHUSTRA · JOAN VIDAL SEXTET (2016)

Joan Vidal, bateria i composició
Gabriel Amargant, saxo tenor i clarinet
Martí Serra, saxo tenor i soprano
Marco Mezquida, piano
Adrià Plana, guitarra
Miguel Serna, contrabaix

Joan Vidal Sextet torna a sorprendre el públic amb aquesta adaptació del poema simfònic més conegut de Richard Strauss: Així parlà Zarathustra. Vidal s’ha basat en els diferents motius d’aquesta obra magna de la literatura orquestral adaptant-los a la sonoritat del sextet i passant-los pel sedàs del jazz, la improvisació i la música contemporània conformant aquesta nova suite titulada Revisiting Zarathustra.

Un encàrrec de L’Auditori de Barcelona per inaugurar el cicle AFTERS de la Temporada 2013-14 i estrenat el 4 d’octubre de 2014.

http://www.joanvidaljazz.com/discografia

 

 

CD Cruïlla

CRUÏLLA · JOAN SANMARTI (2014)

 

Joan Sanmarti, guitarra
Oriol Roca, contrabaix
Guillem Arnedo, bateria
Carlota Amargós, violí
Elena Rey, violí
Úrsula Amargós, viola
Jordi Claret, violoncel

Cruïlla, de Joan Sanmartí, es un treball vinculat a un espectacle homònim del 23è Festival de Jazz de Granollers, que va ajuntar el 2013 a un seguit de músics de jazz, flamenc i música de cambra dirigits pel guitarrista i compositor Joan Sanmartí.

Cruïlla és el títol d’una creació musical que apel·la a l’encontre, a la descoberta, a la confluència d’experiències, però també a la ruptura, a l’absència, al comiat. Compost en forma de suite, Cruïlla es divideix en sis parts, de les quals una està dedicada al guitarrista i activista cultural que va inspirar aquesta obra, Joan Bretcha (“Cruïlla en J”), i una altra al també guitarrista Sean Levitt (“Cruïlla amb L”). Conté també dos interludis: “Stile Supremo”, basat en la cançó “Stile Libero”, del cantautor italià Claudio Sanfilippo, i “Ibieca Impromtu”. Totes les peces són de Joan Sanmartí.

http://www.joansanmarti.com

 

 

CD Bretcha

RECORDANT a JOAN BRETCHA · Varis artistes (2014)

El 17 de maig de 2010, i d’una manera sobtada, ens deixà en Joan Bretcha, amic i company de JazzGranollers. Va ser durant el festival de jazz, un moment molt trist per a tots, que ens va fer trontollar, però el seu record i la seva força ens va ajudar a continuar.

L’any següent, dins del festival i coincidint amb el primer aniversari de la seva mort, vam voler homenatjar-lo. Amics, companys, músics, tothom que l’estimava ens vam reunir al Casino de Granollers per fer un concert molt especial per a tots els assistents i participants.

Gràcies a tots els músics que hi participaren.

Joan Sanmartí. Martí Ventura. Elsa Hackedd. Adrià Martínez. Laura Blanco. Laia Martínez. Naima Ventura. Llibert Fortuny. Mireia Farrés. Pep Lluís Guardiola. Àlex Martínez. Lluís Ribalta. Oriol Roca. David Soler. Erik Deutsch. Ben Rubin. Joan Vidal. Francesc Vidal. Jaume Badrenas. Marc Sort. Cor Jove dels amics de la unió. Cor de cambra del Vallès. El tramvia Blanc.

 

 

vidal sextet

ILLUSIONARY RHYTHMS · JOAN VIDAL SEXTET (2013)

El nou projecte de Joan Vidal Sextet és un homenatge al compositor hongarès György Ligeti, figura imprescindible en la història de la música del segle XX. Ligeti, que al llarg de la seva vida va patir la misèria de postguerra, l’holocaust i l’exili, és un dels compositors més sincers i lúcids del segle passat.

Quan personatges com Luciano Berio o Karlheinz Stockhausen deconstruien la tradició musical occidental creant moviments com l’electrònica o el serialisme iniciat per Schonberg, Ligeti va buscar una alternativa més continuista però no per això menys innovadora.

L’obra de Ligeti beu d’influències tant diverses com la música de Johannes Ockeghem o Conlon Nancarrow, la geometria fractal, la música de la República Central Africana o el nacionalisme de Béla Bartók.

A partir d’aquest eclèctic conjunt d’influències, neix el repertori d’ Illusionary Rhythms, un disc que no pretén ser un recull exhaustiu de l’obra ligetiana sinó tan sols un repàs per les diferents etapes creatives d’aquest compositor.

http://www.joanvidaljazz.com

 

 

 

CD transicons portada

TRANSICIONS · MARTÍ VENTURA TRIO (2013)

Martí Ventura Trio presenta el seu tercer treball discogràfic: “Transicions”. La complicitat i el diàleg constant entre els membres del trio fan que les composicions del pianista es converteixin en un joc musical d’allò més orgànic. Miquel Àngel Cordero al contrabaix, Lluís Ribalta a la bateria i Martí Ventura al piano.

www.martiventura.com

Screen Shot 2014-05-05 at 18.39.36

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Titols anteriors

 

1273087909

PORTADA CAN‚ONS.indd

scandal

1162925705

1162927035